Provozní zisk dceřiné společnosti Volkswagen Audi ve třetím čtvrtletí dramaticky klesl. Finanční ředitel Jürgen Rittersberger se snažil vysvětlit tento pokles. Luxusní značky Lamborghini a Bentley zachránily skupinu před ještě větší ztrátou.
Provozní zisk dceřiné společnosti Volkswagen Audi klesl ve třetím čtvrtletí o 91 procent na 106 milionů eur. Finanční ředitel Jürgen Rittersberger uvedl, že hlavním důvodem je 16ti procentní pokles prodejů značky Audi na 407 000 prodaných vozů, dále „velmi intenzivní cenová konkurence v Evropě a Číně“ a především kompenzace z důvodu uzavření továrny Audi v Bruselu ve výši 1,2 miliard eur. Jen díky luxusním značkám Lamborghini a Bentley se koncernu podařilo zůstat v černých číslech.
Rittersberger sice potvrdil již v létě snížený roční výhled, podle kterého Audi očekává pokles tržeb skupiny ze 70 miliard na 63 miliard popř. 68 miliard eur a pokles ziskové marže na 6 až 8 procent. Nicméně finanční ředitel k tomu dodal: „počítáme spíše s nižší hranici.“
Garance zaměstnání potvrzena, učni budou pokračovat
Generální ředitel Audi Gernot Döllner uvedl: „Kromě uvedení mnoha modelů se jasně zaměřujeme na zeštíhlení struktur,“ finanční ředitel doplnil: „V současné době se zaměřujeme na další zvyšování naší efektivity a konkurenceschopnosti. Zajistíme garanci pracovních míst do rou 2009 zdůraznil Rittersberger. Stážisté, učni a praktikanti budou rovněž přijímáni. Neexistuje žádné výslovné zmrazení náboru nových zaměstnanců. Externí noví zaměstnanci budou přijímání ale pouze vyjímečně. Audi zaměstnává v Německu kolem 54 000 lidí.
Problémy s dodávkami velkých motorů V6 a V8, které způsobily Audi problémy v první polovině roku, jsou nyní vyřešeny. Cenová válka, zejména v Číně, a celoplošné probíhající změny modelů však pozitivní výsledky srážejí dolů. Nicméně po prudkém poklesu v první polovině roku se nyní ceny ojetých vozů stabilizovaly.
Lamborghini roste
Za prvních devět měsíců prodala značka Audi 1,24 milionu vozů, o 11 procent méně než loni. Zejména v USA se to kvůli nedostatku dílů pro velká auta výrazně zhoršilo. V Číně prodeje Audi klesly o 8,5 procenta na 477 000 vozů – tam společnost zahajuje výrobu plně elektrických Audi se svým partnerem FAW v novém závodě v Changchunu. Prodeje luxusní značky Bentley klesly za prvních devět měsíců o třetinu, zatímco prodeje Lamborghini prudce vzrostly.
Tržby Audi po devíti měsících činily 46,3 miliardy eur, zhruba o 8 procent méně než v předchozím roce, provozní zisk klesl o více než polovinu ze 4,6 miliardy na 2,1 miliardy eur a návratnost tržeb se snížila na polovinu na 4,5 procenta. Zisk po zdanění za prvních devět měsíců činil 2,4 miliardy eur po 4,5 miliardy eur v předchozím roce.