Podle přání předsedy představenstva Herberta Diesse se má Volkswagen stát výrobcem elektromobilů. Restrukturalizace by mohla být doprovázena masivním snižováním počtu pracovních míst. Diess zřejmě zvažuje škrtnout každé čtvrté pracovní místo.
Šéf VW Herbert Diess zřejmě přemýšlí o masivním snižování počtu pracovních míst. Jak uvádí „Handelsblatt“, Diess představil na konci září na zasedání dozorčí rady scénáře, podle nichž by v německé výrobě mohlo dojít ke škrtnutí až 30 000 pracovních míst. To by odpovídalo každému čtvrtému pracovnímu místu. Základem je přeměna Volkswagenu na výrobce elektromobilů.
Podle zprávy, která cituje zasvěcené osoby, reagovala dozorčí rada na Diessovy nápady velmi rozhořčeně. Cítili se překvapeni a navrhli předsedovi představenstva, aby přehodnotil svůj přístup k restrukturalizaci koncernu.
Mluvčí VW detaily nekomentovala, ale uvedla, že není pochyb o tom, že se VW musí také zabývat konkurenceschopností svého hlavního závodu ve Wolfsburgu. Podle „Handelsblatt“ ovlivňuje Diesse hlavně postup jeho hlavního konkurenta – firmy Tesla – , největšího světového výrobce elektromobilů.
Předseda představenstva údajně na zasedání správní rady popsal americkou společnost jako „novou polární hvězdu“ automobilového průmyslu. Tesla v současné době staví továrnu poblíž Berlína. Podle zprávy se Diess spoléhá na novou generaci vozů s názvem Trinity, která bude od roku 2026 sjíždět z montážní linky ve VW.
Trinity je prý mnohem méně složitá než předchozí modely Volkswagenu. Například Golf by mohl být vyroben v deseti milionech variant v závislosti na požadavcích zákazníků, uvádí „Handelsblatt“. Trinity by si měla vystačit s méně než 100 variantami. Karosérie má být v budoucnu vyrobena z jediného odlitku. Zjednodušení výroby by potom vedlo ke snížení požadované pracovní síly.
Starost o dostatečnou nabídku pracovních míst
Největší evropská automobilka v současné době ve svém sídle bojuje s výpadky produkce. Krátkodobá práce (Kurzarbeit) musela být pro desítky tisíc zaměstnanců několikrát prodloužena, protože – stejně jako u ostatních producentů – chybí polovodiče. Bez ohledu na akutní překážky se část pracovníků obává o budoucí dostatečné zabezpečení pracovních míst v závodu v příštích letech.
„Složitá situace v závodě ve Wolfsburgu je jasným hlavním bodem probíhajících konzultací pro letošní plánovací cyklus,“ řekla nedávno vedoucí závodní rady Daniela Cavallo. Konkrétní rozhodnutí o modelech a umístěních v globální výrobní síti VW by měla být přijata do poloviny listopadu.