Německá ministryně hospodářství Katherina Reiche (CDU) společně s italským ministrem průmyslu Adolfem Ursem poslala Evropské komisi dopis, ve kterém žádá okamžitou úpravu legislativy k zákazu nových aut se spalovacím motorem po roce 2035. Chce více „flexibility“ ve flotilových CO₂ pravidlech a aby EU uznávala i po roce 2035 vedle bateriových elektromobilů další nízko- a bezemisní typy vozidel – zejména plug-in hybridy a vozy s tzv. range extenderem (bateriový vůz s malým spalovacím generátorem).
K žádosti přidala i požadavek na přechod k „posuzování celého životního cyklu“ (LCA), tedy aby se emise aut nehodnotily jen „na výfuku“, ale i zohlednily emise při výrobě (např. baterií) a provozu. Podle Reiche by tím elektromobily vycházely v souhrnu hůře než ve stávajícím modelu a moderní spalováky lépe.
Tento krok přichází pár dní před „autovrcholnou“ v kancléřství a hrozí z něj další koaliční roztržka. SPD se o dopisu dozvěděla až z dotazů novinářů a mluví o „sólové akci“. Kancelář Friedricha Merze (CDU) zároveň veřejně říká, že „verbrennerverbot v této podobě neudržíme“. Naopak ministr životního prostředí Carsten Schneider (SPD) znovu potvrdil podporu cíli 2035: „E-mobilita je budoucnost a průmysl se tím už řídí.“